Als bestuurslid van een branchevereniging in een sector die hard in beweging is, wordt je frequent gebeld als bij leden en branchegenoten in het algemeen de onzekerheid toeslaat. De meest gestelde vraag: "Wanneer denk jij dat we er wat van gaan merken dan?" Uiteraard wordt hier gedoeld op het op handen zijnde wettelijke register en de mate waarin het register zichzelf zal afvullen met consumenten die niet meer willen worden benaderd.
Ik heb geen glazen bol, doch ik antwoord steevast dat ik denk dat contact center ondernemers en hun opdrachtgevers, de adverteerders, er het eerste jaar weinig van zullen merken. Zeker niet wanneer er al netjes met infofilter gewerkt werd. Mijn advies zou wel zijn om daar waar nu veel met cold calling wordt gewerkt goed te gaan nadenken over wat ik noem telemarketing 2.0. Van cold calling naar permission based contact.
De hoogste tijd dus om de beproefde business modellen eens goed onder de loep te nemen. Zoals ik al eerder aangaf: Verandering biedt ook kansen!!
woensdag 30 januari 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten